Zajęcia dodatkowe

Zajęcia dodatkowe w ramach czesnego

Język Angielski – od „hello” po „good bye” – codziennie!

Co to oznacza? Prowadzimy naukę języka angielskiego metodą immersji, czyli zanurzamy Dzieci w języku obcym, otaczamy je językiem nie tylko podczas bloków zajęciowych (1 - 2 bloki dziennie, codziennie w zależności od wieku przedszkolaków), ale także podczas codziennych aktywności - zabawy, posiłków, spacerów. W grupie jest dwóch nauczycieli: polsko- i anglojęzyczny, dlatego Dziecko chłonie melodię obu języków tak, jak w rodzinach dwujęzycznych. Native Speaker spędza z nami większość dnia.


Matematyka Dziecięca według koncepcji prof. E. Gruszczyk – Kolczyńskiej

W edukacji matematycznej dziecka najważniejsze jest osobiste doświadczenie dziecka, przekładanie doświadczeń na język słów, wykonywanie operacji myślowych. Zajęcia odbywają się cyklicznie i sprawiają dzieciom ogromną przyjemność. Dzieci w przyjaznym środowisku, w przyjemny sposób uczą się rytmów, klasyfikacji, orientacji w schemacie, co stanowi doskonałą bazę do edukacji matematycznej.


Kodowanie

Wszyscy żyjemy w świecie pełnym kodów. Litery to kody językowe, cyfry – kody liczbowe, a nuty pozwalają kodować dźwięki. Umiejętność kodowania jest jedną z podstawowych kompetencji XXI wieku.
W naszym przedszkolu kodowanie to nic innego jak ciekawe zajęcia, które poprzez rozwiązywanie zagadek i problemów w kreatywny sposób, uczą dzieci:
- logicznego myślenia, podstawowych pojęć matematycznych, wnioskowania,
- zadaniowego podejścia do stawianych problemów,
- pracy zespołowej i poszukiwania kompromisowych rozwiązań,
- kreatywności.
Kodowanie stanowi przygotowanie do programowana blokowego i jest doskonałym uzupełnieniem edukacji matematycznej. Na zajęciach dzieci tworzą sekwencje rytmicznie (płaskie lub przestrzenne) lub wznoszą konstrukcje, odwzorowując przykład „budowli” wykonanej przez nauczycielkę lub kolegów. Dzieci zdobywają kompetencje kluczowe ale przy tym świetnie się bawią. Trudności, które mogą pojawić się w ich czasie, są przez dzieci traktowane raczej jako wyzwania, a nie jako problemy czy bariery. W trakcie zabaw z kodami dzieci koncentrują się na wyszukiwaniu rozwiązań (jednego lub wielu), przez co wzrasta ich poczucie własnej wartości. Czują się zauważone i docenione, co w konsekwencji przyspiesza i czyni bardziej efektywnym proces przyswajania przez nie informacji i rozwoju nowych umiejętności. Zabawy z kodowaniem są pełne radości: otwierają umysły. Kształcą wyobraźnię i kreatywność dzieci. Zachęcają je do działań grupowych, dzięki czemu już kilkulatkowie rozwijają się społecznie.


Zajęcia taneczne

Mnóstwo świetnej zabawy, dużo ruchu i uśmiechu ! To doskonale opisuje cotygodniowe zajęcia taneczne prowadzone w starszej grupie przez zawodową tancerkę Kasię Żurawską. Nasze przedszkolaki uczą się podstawowych kroków samby, rumby, walca ….. doskonale się przy tym bawiąc.


Sensorki - zajęcia z elementami Integracji Sensorycznej

Dziecko doświadcza świata wszystkimi zmysłami. Następnie integruje dochodzące do jego organizmu bodźce. To, w jaki sposób układ nerwowy sobie z nimi radzi, wpływa na sposób postrzegania świata, definiowania rzeczywistości i na jego zachowanie. Gdy w procesie integracji sensorycznej występują zakłócenia, wówczas Dziecko może mieć problemy z przyswajaniem wiedzy, koncentracją, koordynacją, poziomem aktywności, rozwojem, samooceną lub zachowaniem. Proces integracji sensorycznej zaczyna się od pierwszych tygodni życia płodowego i najintensywniej przebiega do końca wieku przedszkolnego. Z rozwojem integracji sensorycznej wiąże się całokształt funkcjonowania człowieka.

W naszym przedszkolu „Sensorki” wykorzystywane są jako forma profilaktyki ewentualnych trudności w uczeniu się oraz stymulacja wszechstronnego rozwoju. Zajęcia prowadzone są we wszystkich grupach przez doświadczoną terapeutkę integracji sensorycznej.

Emotki - zajęcia z elementami treningu umiejętności społecznych

 


Zabawy z mową - zajęcia z logopedką

Zajęcia służą profilaktyce wad wymowy. Dla prawidłowego posługiwania się mową, niezbędne jest właściwe funkcjonowanie mechanizmów, które sterują procesem mówienia. Aby proces werbalnego porozumiewania się przebiegał prawidłowo, konieczne jest poprawne oddychanie, umiejętność posługiwania się głosem, prawidłowe wykorzystywanie poszczególnych cech prozodycznych w mowie (akcentu, tempa wypowiedzi itp. ), umiejętność prawidłowego różnicowania dźwięków mowy (w terminologii logopedycznej w celu określenia tej umiejętności stosuje się termin „słuch fonematyczny”) oraz analizy i syntezy słuchowej. W skład zajęć ortofonicznych wchodzą kolejno: ćwiczenia oddechowe, ćwiczenia fonacyjne, ćwiczenia logarytmiczne, ćwiczenia słuchu fonematycznego oraz ćwiczenia usprawniające motorykę narządów mowy. Ćwiczenia logopedyczne w naszym przedszkolu mają formułę znakomitej zabawy, nie tylko usprawniają narządy mowy, co automatycznie przekłada się na bardziej wyrazistą artykulację, ale również w znacznym stopniu mogą przyspieszyć pojawienie się nowych głosek w mowie dzieci.
Dodatkowo Dzieci są objęte są badaniami przesiewowymi w kierunku prawidłowego rozwoju mowy.


Ceramika

Zajęcia mają formę warsztatów. Podczas zajęć dzieci poznają różne techniki plastyczne. Jedną z takich technik jest ceramika, czyli praca z gliną, co wspaniale rozbudza wrażliwość artystyczną i rozwija zdolności manualne dziecka – formowanie gliny to dla małych rączek dobra gimnastyka, która przygotowuje je do sprawnego posługiwania się kredką i ołówkiem. Dzieci mają też wyjątkową okazję obserwować jaką drogę musi przejść kawałek gliny, aby stać się pięknym kolorowym wyrobem.


Zajęcia rytmiczne w języku angielskim

Podobnie jak w przypadku zajęć tanecznych, rytmika to mnóstwo świetnej zabawy, muzyki, ruchu i uśmiechu ! W naszym przedszkolu prowadzi ją Native Speaker.


Mindfulness - spokój i uważność

Życie we współczesnym wciąż zmieniającym się świecie przynosi nam i naszym dzieciom niekończącą się liczbę napięć i trudnych emocji. I o ile my, dorośli, posiadamy mózgi, które z reguły są w stanie unieść i przepracować mnożące się nieustannie stresory, o tyle mózgom i ciałom naszych dzieci, z biologicznego punktu widzenia, bardzo trudno sprostać temu wyzwaniu. Dlatego pracujemy nad skupieniem uwagi tu i teraz metodą uważności (mindfulness) Eline Snel opierającej się na ćwiczeniach oddechowych, które pomagają się stopniowo skupić na tu i teraz i nabrać dystansu w stosunku do odczuwanego niepokoju i krążących w głowie zmartwień. Dzięki niej przedszkolaki mogą nauczyć się spokoju i świadomego reagowania. Metoda uważności żabki dzięki swojej prostocie i skuteczności, może być praktykowana zarówno w domu, jak i w przedszkolu, czy szkole.


Bajkoterapia

Bajkoterapia to, mówiąc najprościej, terapia przez bajki. Chyba wszystkie Dzieci lubią ich słuchać. Jak wykazały badania psychologów, czytając określone bajki można dziecku pomóc w wielu trudnych dla niego sytuacjach emocjonalnych, takich jak np. irracjonalne lęki lub pierwsze dni w przedszkolu. Bajkoterapia to także doskonała metoda relaksacyjna. Odpowiednio dobrane i opowiedziane albo przeczytane historie mogą doskonale wyciszyć, choćby przed snem, czy po dniu pełnym wrażeń.


Klub Podróżnika

Dzięki spotkaniom z ludźmi, których pasją jest poznawanie świata, dzieci rozbudzą w sobie naturę odkrywcy, osoby otwartej na inne kultury, ciekawość świata. Organizujemy projekty tematyczne, dzięki którym poznajemy dalekie kraje oraz kontynenty.


Klub Miłośnika Przyrody

To spotkania z przyrodą, które są stałym elementem w naszej edukacji. Są to zarówno wycieczki w plener jak i wizyty zwierzątek bądź przyrodników w placówce. Dzieci wspólnie z odwiedzającymi nas botanikami i miłośnikami zwierząt, odkrywają piękno otaczającej nas przyrody, nabierają szacunku do natury i dowiadują się wielu interesujących rzeczy na jej temat.


Health Academy - Happy Cooking in English

Propagujemy w przedszkolu ideę zdrowego stylu życia, wprowadzamy zdrowe nawyki żywieniowe, począwszy od zdrowych posiłków, dużej ilości ruchu, zajęć ekologicznych ale również pokazujemy Dzieciom, jak dużo same mogą zdziałać aby zdrowo żyć. W przedszkolu cyklicznie odbywają się zajęcia kulinarne. Dzieci uczą się przygotowywać samodzielnie zdrowe koktajle, sałatki, pizze oraz desery. Często mieszamy, miksujemy, pieczemy, odkrywając świat zdrowia „od kuchni”!

Zajęcia dla chętnych

Drama in English

Zajęcia po angielsku, prowadzone przez Native Speakera, zawierają elementy dramy i pantomimy. Dzieci oprócz tego, że świetnie się bawią, to również przygotowują różnego rodzaju scenki, wcielają się w różne postacie wizualnie oraz emocjonalnie.


Judo

Dzieci trenują pod okiem doświadczonego instruktora i biorą udział w różnorodnych zabawach usprawniających. Przedszkolaki ćwiczą przewroty, mostki i biorą udział w różnorodnych zabawach. Jest przy tym mnóstwo dziecięcej radości, bo który z naszych Milusińskich nie lubi czasem pofikać koziołków!


Kółko Szachowe

Dzieci uczące się grać w szachy dostrzegają w nich przede wszystkim rozrywkę, nie zdając sobie sprawy, że bawiąc się drewnianym wojskiem, uczą się i doskonalą swoje umysły. Grając w szachy, musimy przestrzegać pewnych określonych zasad i reguł. Każdy szachista musi więc wykazać się zdyscyplinowaniem, ale i wyobraźnią. Szachy rozwijają aktywność twórczą, pamięć i uwagę, myślenie logiczno-wyobrażeniowe, konsekwencję i wytrwałość w działaniu.

 

Basen - nauka pływania